Μια ματιά στους online καταναλωτές του μέλλοντος.

Οι νέοι online καταναλωτές αναμφίβολα είναι αυτοί οι οποίοι θα επηρεάσουν την online αγορά στο προσεχές μέλλον και θα την διαμορφώνουν στο απώτερο, βάση των συνηθειών τους και των προτιμήσεων τους.

Το 2015 πραγματοποιήθηκε Πανευρωπαϊκή έρευνα σε νέους online καταναλωτές, έως 25 ετών, από την GfK, κατόπιν ανάθεσης της από  την  EUIPO, και δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2016, με δείγμα νέους από 28 χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης, συνολικά 24.295, με 1.003 εξ αυτών να είναι από την Ελλάδα.

Το πρώτο σημαντικό στοιχείο που βλέπουμε αναφορικά με τους Έλληνες online καταναλωτές είναι πως το 82% δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις online αγορές τους, τοποθετώντας τους Έλληνες στην 4η θέση της Ευρωπαϊκής κατάταξης.

Παρά την γενική ικανοποίησή τους στο σύνολο των ερωτηθέντων (50% ήταν η χαμηλότερη επίδοση) υπάρχει ένας αριθμός σημαντικών προβλημάτων.

  • 51% που παρήγγειλαν προϊόντα online είχαν μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση τους
  • 49% περίμεναν καλύτερη ποιότητα προϊόντος από αυτή που παρέλαβαν
  • 25% έλαβαν άλλο προϊόν από αυτό που παρήγγειλαν
  • 25% δεν μπορούσαν να επιστρέψουν το προϊόν
  • 25% δεν παρέλαβαν ποτέ το προϊόν του παρήγγειλαν
  • 23% παρέλαβαν ελαττωματικό προϊόν και δεν μπορούν να το επισκευάσουν με την εγγύηση
  • 18% παρέλαβαν ψεύτικο προϊόν (“μαϊμού”)
  • 17% δεν πήραν τα λεφτά τους πίσω σε συνέχεια της επιστροφής του προϊόντος

Από τα 5 βασικότερα προβλήματα που δήλωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα μόνο ένα ξεχώρισε για τους Έλληνες καταναλωτές και αυτό ήταν (σε ποσοστό 30%) η μη δυνατότητα επιστροφής των προϊόντων. Στα υπόλοιπα 4 κύρια προβλήματα οι Έλληνες καταναλωτές δεν ήταν ούτε μέσα στην 1η δεκάδα.

 

Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες σε αγορές προϊόντων είναι σε κυρίαρχο βαθμό η ένδυση και η υπόδηση, εν συνεχεία οι αγορές εισιτηρίων και οι μικρές ηλεκτρονικές συσκευές. Οι προτιμήσεις των κατηγοριών όμως θα αλλάξουν όσο μεγαλώνουν ηλικιακά οι καταναλωτές καθώς θα αλλάξουν οι ανάγκες και το εισόδημα τους.

Αναλυτικότερα:

Κατηγορίες που προτημούν οι νέοι online  καταναλωτές

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι σημαντικότεροι παράγοντες κατά την διαδικασία της online αγοράς είναι ξεκάθαρα η ασφάλεια της συναλλαγής και η ποιότητα των προϊόντων, ακολουθούμενα από την τιμή και την εμπιστοσύνη προς το κατάστημα. Είναι πολύ πιθανό στο μέλλον οι παράγοντες αυτοί να μην αλλάξουν ιδιαίτερα αφού αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας της αγοράς.

Τι ενδιαφέρει τους online  καταναλωτές όταν αγοράζουν online.

Συνοψίζοντας οι νέοι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν πολύ σημαντικό κατά την online αγορά τους την αξιοπιστία και πιο συγκεκριμένα τους ενδιαφέρει:

  • Το αίσθημα της ασφάλειας
  • Να υπάρχει και φυσικό κατάστημα της εν λόγω εταιρίας
  • Να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία θεωρούν σημαντικά και αυθεντικά
  • Κατά την πληρωμή να βρούν το σήμα “VerySign”

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>